INSTALACJA APLIKACJI I WERYFIKACJA KONTA

Instalacja i weryfikacja oprogramowania Echolink.Przed przystąpieniem do instalacji i weryfikacji musimy posiadać zeskanowaną, bądź sfotografowaną naszą licencję – przód i tył.
Mogą to być 2 pliki.Na początku pobieramy aplikację np. tu ze strony:
http://echolink.pl/download/
Instalujemy oprogramowanie, jak każde inne pod systemem Windows.

Akceptujemy licencje.

Uruchamiamy aplikacje

Zezwalamy na pracę na danych portach TCP/IP – nie u wszystkich może ten komunikat wystąpić.

Uruchamia się Wizard, który pomoże nam skonfigurować program.
Klikamy -> „Dalej”

Wybieramy instalacje „Computer User” i klikamy -> „Dalej”

Wybieramy szybkość połączenia, już chyba nikt nie korzysta z wdzwanianych modemów więc wybieramy opcję 2 i klikamy -> „Dalej”

Wpisujemy nasze dane:
Callsign – wpisujemy nasz znak 🙂
Password – wymyślamy hasło o ile wcześniej nigdy nie rejestrowaliśmy aplikacji.
First Name – podajemy imię
Location – można wpisać QTH
Email Addr – to oczywiście nasz adres email
Po uzupełnieniu pól klikamy -> „Dalej”

Wybieramy lokalizację

Możemy przetestować swoją sieć klikając na Firewall Test – o konfiguracji tych parametrów opisuje inny artykuł, który dostępny jest pod tym adresem: http://echolink.pl/articles.php?article_id=2
Klikamy -> „Dalej”

I kończymy instalację otrzymując komunikat, że nasz znak musi zostać zweryfikowany przed tym kiedy dostaniemy możliwość korzystania z systemu.
Informacja dodaje, że mamy kilka sposobów na dokonanie weryfikacji.

Program się uruchamia i jak widać nie ma nas na liście stacji, dlatego przystępujemy do weryfikacji.

Klikamy na „Help” -> „Callsign Validation” i otworzy nam się strona www.

Wpisujemy swój znak i klikamy „Continue”

Wpisujemy na tej stronie podany przy rejestracji swój email i klikamy „Request Validation”

Otrzymaliśmy komunikat, że na naszą skrzynkę została wysłana wiadomość z dalszymi instrukcjami.
Zatem zaglądamy do naszej skrzynki pocztowej.

Dostaliśmy maila, który prosi o potwierdzenie zarejestrowanego adresu email i klikamy na załączony w wiadomości link.

Po kliknięciu na link mamy prośbę o dostarczenie kopii naszej licencji, która można załadować ze strony, wysłać fax’em lub skorzystać z cyfrowego podpisu dotyczy tylko ARRL
My wybieramy „Scan and Upload”

Pokazuje nam się pole, w którym wskazujemy zeskanowany dokument naszej licencji – wybieramy przód i tył i kalikamy „Send File(s)”

Podczas ładowania widać postęp wysyłania

Po załadowaniu przedstawia nam się raport z informacją, że mamy oczekiwać mniej niż 24h na naszą rejestrację.
Po jej zakończeniu dostaniemy na maila informacje zwrotną.

U mnie po 30 minutach otrzymałem maila informującego, ze konto jest już aktywne.
Po uruchomieniu aplikacji widać, że jesteśmy już dostępni w katalogu stacji Echolink.

Powodzenia w instalacji!

 

Dodaj komentarz